Innovatie

Ageas implementeert unieke Gen AI-opleidingstool voor salesteam in Europa en Azië

'Digital Coach' is een innovatieve opleidingsapplicatie, ontwikkeld voor Ageas in samenwerking met Reimagine en Microsoft.

Ageas kondigt vandaag aan dat het in Europa en Azië een unieke digitale applicatie uitrolt, de 'Ageas Digital Coach'.  Deze interactieve tool simuleert uiterst realistische interacties met klanten. Digital Coach geeft ook feedback om de vaardigheden van financiële en verzekeringsadviseurs naar een hoger niveau te tillen. Ageas ontwikkelde de Digital Coach in samenwerking met Reimagine, een Belgische start-up, en Microsoft. Het is een praktische illustratie van de positieve impact die Generatieve Artificiële Intelligentie (Gen AI) kan hebben op de verzekeringswereld.

Digital Coach levert verschillende voordelen op: van een productiever salesteam, tot een betere klantentevredenheid en operationele en kostenefficiënties. Financiële en verzekeringsadviseurs in de verschillende distributiekanalen kunnen aan de hand van een rollenspel met Digital coach waar en wanneer dan ook oefenen op complexere klantenscenario's. Gen AI maakt het een realistische ervaring. Gebruikers krijgen persoonlijke feedback over hun prestaties en de manier waarop de klantervaring kan worden verbeterd.

Met Digital Coach kunnen onze agenten en salesteams hun vaardigheden aanscherpen in het ontwikkelen van een sterke persoonlijke band met onze klanten. Deze dynamische opleidingstool laat is een weerspiegeling van onze inzet als Group om de dienstverlening aan de klant en de productiviteit continu te verbeteren, overal waar we actief zijn. We zijn bijzonder trots op onze samenwerking met Reimagine en Microsoft om dit innovatieve project waar te maken.

Hans De Cuyper, CEO Ageas

De tool kan op alle markten worden ingezet, kan eenvoudig worden geëxporteerd en gelijktijdig op verschillende markten worden geïmplementeerd. Digital Coach zal in 2024 geleidelijk worden getest en beschikbaar worden gesteld voor de financiële en verzekeringsadviseurs van alle distributiekanalen binnen de Ageas-groep.

De Digital Coach is voor ons een baanbrekende applicatie waarmee we de beste verkoopsexpertise van onze meest getalenteerde verzekeringsagenten wereldwijd kunnen integreren en verspreiden in onze operationele entiteiten. Het biedt alle distributeurs in alle kanalen – agenten, bankverzekering en makelaars – een dynamische opleidingstool waarmee ze hun vaardigheden kunnen aanscherpen en hun aanpak perfectioneren.

Patrice Gaucher, Head of Agency Development